HOERSPIEL – MALA IGRA ZA SLUŠANJE (I GLEDANJE)

mala igra za slušanje (i gledanje)

Theater + Aether = Thaether

Autorski projekt Pavlice Bajsić

Radiofonijski teatar izvode:
Jelena Miholjević
Ivana Rushaidat
Sven Medvešek
Dino Brazzoduro
Matija Antolić
Ljubica Letinić
Ante Perković
Nina Bajsić
Ivan Zelić

Vizualni materijali: Sven Medvešek, Dalibor Barić, Stanislav Habjan

Filmovi: Dalibor Barić

Prijevod na engleski: Mirna Herman Baletić

Organizacija: Pavlica Bajsić, Marta Medvešek, Zrinka Šimičić Mihanović & svi po malo

Šumimo po kućama. Zviždimo prema potrebi. Šutimo na časak. Zujimo. 

Izvodimo škakljive dramolete. I jednu, ali pravu, radio-katastrofu.

Tragamo za “plutajućim radiodramama” svemirom i onda ih pecamo.

Uživo i prema potrebi krojimo izvorne radijske materijale, dakle sve ono čujno, kao i negaciju toga: tišinu. Tišina je zapravo ono što zovemo dobrom zemljom. Plodotvorna i maštotvorna.

Kako pakirati tišinu? Možda u školjkama.

Ili… uzmeš metar, dva sirove tišine i nosiš je doma. Staviš je u podrum, u mračni kut podruma, i svake je večeri lagano vlažiš dok ne primijetiš da je proklijala.

Sad treba samo čekati.

Povremeno čistiti od prašine.

21. ožujka uredno zarolanu nosiš je u stan i prostreš preko sobe.

Poput saga. Legneš i slušaš.

(Z. i P. Bajsić) 

Iz osvrta i kritika:

Rene Medvešek (iz programske knjižice Ljetnih noći Teatra Exit):

“S puno entuzijazma i u prekrasnom stvaralačkom zajedništvu Pavlica Bajsić i ansambl Hoerspiela samozatajno su, u off-u zagrebačke kulturne scene, iznjedrili jedan dirljivi i duhoviti vremeplov posvećen radiju, prvorazrednu agramersku kazališnu poslasticu s pjevanjem, olujom i pregrštom tišine za koju se jednom riječju i mirnog srca može reći samo: megahercig!”

Igor Ružić: “Zvučno kazalište koje zagovara tišinu”

“(…)Umjesto afektivnog ali nimalo učinkovitog sjećanja koje budi nostalgiju za vremenima kad je bilo bolje, ljepše i sporije, ova kazališna radijska igra ne uspostavlja odnos s prošlošću tako da je glorificira, nego je ponavljanjem poopćuje. Inzistiranjem na historijskom modusu, priznaje nemoć koje su gledatelji/slušatelji ionako svjesni, ali zato ne zagovara život u prošlosti nego barem malo sluha u sadašnjosti. A da bi se čulo ono što je bitno, potrebno je, barem na čas, (i medijski i kazališno) zašutjeti. Ili poslušati ‘Igru za slušanje’ u nekom sljedećem terminu i odvrtjeti neke privatne trake još koji put.”

http://www.tportal.hr/kultura/kazaliste/302343/Zvucno-kazaliste-koje-zagovara-tisinu.html

Marta Medvešek: “Svijet boljih slika“

“Priča o montažeru koji skuplja i lijepi izrezane i odbačene snimke udaha i izdaha te preslušavanje njegove “vrpce šutnje” jedna je od najdojmljivijih scena Hörspiela. (…)”

http://www.kulturpunkt.hr/content/svijet-boljih-slika

Zvukovi iz predstave:

https://soundcloud.com/hana-kolman/hoerspiel-kuba-song-iz-predstave

Zvukovi o predstavi:

Vid Mesarić: Katapultura (1. pr HR-a)

https://soundcloud.com/hana-kolman/hoerspiel-prilog-vida-mesarica-katapultura-1pr-hr

Antonija Letinić: Jutro na Trećem (3.pr HR-a)

https://soundcloud.com/hana-kolman/hoerspiel-3pr-hrvradio-1dio-antonija-letinic

https://soundcloud.com/hana-kolman/hoerspiel-3pr-hrvradio-radiofonija-antonija-letinicmp3

A reportage in English by Christian Bushill:

https://soundcloud.com/hana-kolman/hoerspiel-a-reportage-in

foto: Tomislav Čuveljak