DOBRA VODA

koncept i koreografija:   Zrinka Šimičić Mihanović
ples:                               Zvonimir Kvesić, Viktoria Bubalo, Ariana Prpić  / Zrinka Šimičić Mihanović
oblikovanje papira:        prema motivu Marine Bauer
dramaturška podrška:   Dubravko Mihanović

Dobra voda jedna je od uvala na otoku Silbi. Neki je nazivaju upravo tako, jedninom, a neki se opredjeljuju za naziv Dobre vode. Pritom je tu i susjedna uvala, Mavrova, koju iz nekog razloga mnogi zamjenjuju s Dobrom vodom (Dobrim vodama). Toponim je tu, no izmiče, pa niti si posve sigurna kako bi to mjesto nazivala, niti gdje ga pronaći. Osim prostora, zbuniti može i vrijeme: tek po samom sebi i onima oko tebe, ima li ih, uviđaš prolaznost; priroda se čini onakvom kakva je i bila, kad si je prošli put ostavila. Boje, zvuci i mirisi ovise o mnogočemu, ali – čini se – najmanje o godinama koje su prošle ili će tek doći. Uranjamo, izranjamo, valjamo se, utiskujemo, šuštimo, pod suncem, pa – bude li nam dana prilika da to ponovimo – prolazimo isti put. Kružimo, povezani, sa zemljom, vodom, dobrom…

Dobra voda je izvedbena instalacija koja se gradi oko koreografskog rada istog naziva, autorice Zrinke Šimičić Mihanović, u izvedbi Viktorije Bubalo, Zvonimira Kvesića, Ariane Prpić  / Zrinke Šimičić Mihanović. Rad polazi od otjelovljenog istraživanja povijesti vlastitog postanka te odnosa pojedinačnog naspram zajedničkog iskustva, a oblikuje se, koreografski i skulpturalno, kroz odnos tijela plesač/ic/a i mase rastresitog volumena papira izrezanog i potom oblikovanog gužvanjem pojedinačnih traka koje se, kroz izvedbu, povezuju, isprepliću, razdvajaju…stvarajući sugestivne forme i zvuk koji izranjaju, i nestaju, kontinuirano se transformirajući pred očima gledatelja. Procesi dijeljenja, diferencijacije, transformacije, migracije… jednako su oblikovali i oblikuju individualno tijelo svakoga od nas, od začeća do danas, kao i kolektivno tijelo / društvo kojeg smo dio, kojem svjedočimo, koje stvaramo…

Osim koreofraskog rada istog imena, ovu multimedijalnu instalaciju čini i zvučna instalacija glazbenika Didiera Doueta koja se oblikuje kao odgovor na specifičnost izvedbenog/izložbenog prostora, kao jeka koja dopire iz daljine prožimajući se sa zvukovima same izvedbe. Kao odgovor na različite prostore u kojima je rad bio izveden tako nastaju radovi: Espace – Vibrations 2 : Glissements, kreiran za prostor Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu,  Espace – Vibrations 3: Accrétion za prostor Galerije SC u Zagrebu, Espace – Vibrations 4: Résonnances, nastao u dijalogu s prostorom Multimedijalnog kulturnog centra u Splitu, dok je izvedba u Galeriji Kranjčar donijela novi zvučni rad koji se gradi kroz odnos zvukova unutar i izvan prostora Galerije, igrajući se s percepcijom prostora i poroznošću opne koja dijeli unutarnje i vanjsko.

Treći segment rada Dobra voda je prostorna instalacija Nakupine kiparice Marine Bauer koja nastaje kao reakcija autorice na specifičnost prostora i konteksta izvedbe. U prostoru ALU Zagreb na Jabukovcu instalacija je tako bila usmjerena na kinestetičku percepciju, navodeći posjetitelje na pokretanje i provlačenje, gotovo ih onemogućujući u tome, dok je u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu okupirala ulazni prostor navodeći posjetitelje na suočavanje s ‘nanosima’ transformiranih materijala. U Galeriji Kranjčar posjetitelji su bili pozvani u prostor zagušen nakupinama koje usmjeravaju, a ponegdje i otežavaju prolaz.

Dobra voda dio je serije radova Što nastaje? koja nastaje i redefinira se kroz susret različitih medija, autorskih poetika, kao i kroz susret izvođača i gledatelja, otvarajući prostor između sudionika, prostor između događaja, prostor slušanja, oklijevanja i mogućnosti. Prva epizoda serije izvedbeni je susret Što nastaje? (Antisezona, MSU, Zagreb, svibanj 2019.), a druga izvedbena instalacija Izvedba koja se dira (Nastavnički odsjek ALU, Zagreb, rujan 2019.) Obje epizode realizirane su kroz suradnju plesne umjetnice Zrinke Šimičić Mihanović i vizualne umjetnice Marine Bauer. Dobra voda njihov je nastavak, kojem se pridružio i glazbenik Didier Douet.

produkcija:  Multimedijalna koliba 2020.
Projekt je realiziran u suradnji s Akademijom likovnih umjetnosti u Zagrebu, uz podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Grada Zagreba.

izvedbe:
29. 8. 2023. Minoritska cerkev Lutkovno gledališče Maribor (Platforma sodobnega plesa Maribor)
17. 6. 2023., Francuski paviljon SC Zagreb
23. i 24. 9. 2022., Galerija Kranjčar Zagreb
29. 5. 2022. Stara mestna elektrarna Ljubljana

19. 11. 2021. Multimedijalni kulturni centar Split, 41. Splitski salon
23. 5. 2021. Galerija SC Zagreb
22. 5. 2021. Galerija SC Zagreb
18.10. 2020. Akademija likovnih umjetnosti Zagreb
17. 10. 2020. Akademija likovnih umjetnosti Zagreb

fotograf: Jasenko Rasol